
بروزرسانی: 02 تیر 1404
بزرگترین سازنده باتری جهان می گوید 4680 سلول ایلان ماسک از کار می افتد
رابین زنگ، بنیانگذار بزرگ ترین شرکت باتری خودروهای الکتریکی جهان، می گوید شرط بزرگ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بر روی فناوری سلول های استوانه ای 4680 شکست خواهد خورد و هرگز موفق نخواهد شد. Zeng، رئیس فناوری معاصر آمپرکس چین (CATL) می گوید. رویترز هنگامی که ماسک در ماه آوریل از چین بازدید کرد، "ما بحث بسیار بزرگی داشتیم و من این را به او نشان دادم. او ساکت بود. او نمی داند چگونه باتری بسازد."
4680 سلول تسلا که در برخی از خودروهای آن از جمله Cybertruck استفاده می شود، قرار است «پنج برابر» ظرفیت قدرت بیشتری داشته باشند و این شرکت در سپتامبر اعلام کرد که 100 میلیون دستگاه از آن ها را تولید کرده است. گزارش اخیر توسط اطلاعات ماسک گفت تیمی که روی باتری ها کار می کند، مهلت پایان سال را برای رسیدگی به هزینه ها و سایر مسائل داده است.
در همین حال، باتری های CATL داخل همه چیز هستند، از خودروهای تسلا در چین گرفته تا خودروهای برقی فورد در آمریکای شمالی مانند موستانگ ماخ-ای و اف-150 لایتنینگ. این شرکت در باتری های لیتیوم فسفات آهن (LFP) تخصص دارد، که معمولاً به اندازه ماژول های سلول استوانه ای مختلف که در بسیاری از خودروهای تسلا استفاده می شوند، گسترده نیستند.
اگرچه ژنگ تحت تأثیر دانش باتری ماسک قرار نگرفت، اما فکر می کرد که او با تراشه ها، نرم افزار، سخت افزار و «موارد مکانیکی» خوب است.
Zeng همچنین اظهار داشت که مشکل ماسک جدول های زمانی «بیش از حد امیدوارکننده» است که او اغلب انجام می دهد، به ویژه در مورد فناوری کامل خودران. "شاید چیزی پنج سال طول بکشد، اما او می گوید که من قطعاً از او پرسیدم که چرا می خواهد."
منبع: https://www.theverge.com/2024/11/14/24296777/tesla-catl-ev-battery-maker-elon-musk-4860-cell